15 Şubat 2013 Cuma

Okuduklarım #3: Sıkı Kontrol Edilen Trenler - Bohumil Hrabal

Merhaba :)

Yoğun ve yorucu bir hafta geçirdim, bilmiyorum sizin haftanız nasıldı? Ama bu hızlı haftaya iki kitap tanıtım yazısı sığdırabildim ya, büyük mutluluk oldu benim için :)

Ayrıca sipariş ettiğim kitaplarım da geldi dün itibariyle, bunlara da başlarım artık sırasıyla. Bakın, ne kadar güzeller değil mi? Kütüphaneme böyle birer ikişer kitapları ekledikçe mutlu oluyorum. Güzel bir tasniften sonra belki bir gün kitaplığımın da resimlerini paylaşırım sizinle, belli mi olur? Ama önce kendimde derman bulup o kadar kitabı tek tek ayırmam gerekli :(

Sıra kitabımızı tanıtmakta.

Sıkı Kontrol Edilen Trenler, yazarımız Bohumil Hrabal. Everest Yayınları'ndan çıkan kitabımız 90 sayfa.

Adından da tahmin edilebileceği üzere, İkinci Dünya Savaşı esnasında bir tren istasyonunda geçiyor. Ve demiryolu stajyeri delikanlı Miloş Hrma'nın gözünden olanı biteni anlatmaya çalışıyor.

Sözün özü, aslında pek de tanıtmak istemeyeceğim bir kitap oldu. Çünkü okurken dehşet sıkıldım, bazı kitaplar vardır, içinde olan biteni anlayamazsınız. İnanın o doksan sayfa nasıl geçti anlamadım, resmen uzadıkça uzadı. Tabii ki okuyucudan okuyucuya, zevke göre bu görüşler değişir muhakkak. Gelen olarak bir kitaptan sıkıldığım, bırakmak istediğim nadiren görülür. Neyse ki okumayı bırakmadım, ama okuduğum zamana da üzüldüm açıkçası. Vikitap'ta ancak "1" puan vereceğim!

Sırada Abbas Sayar'dan Yılkı Atı var. :)

Şimdiden iyi haftasonları dilerim :)

7 yorum:

  1. aaa kitap , hem de hiç duymadım , bi bakayım , teşekkürler:)=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni sarmadı ama umarım sen beğenirsin :) mutlu haftalar :)

      Sil
  2. Bazen öyle olur 90 sayfalaık incecik bir kitap 1000 sayfa gibi gelir insana, tam tersi 1000 sayfalık bir kitap da bir kaç günde biter, Oblomov'u yıllar önce okumştum. Oblomov'un tembelliği çok rahatsız etmişti beni :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğrusun, kalın kalın kitapları bir solukta bitirirken bu incecik kitap Çin işkencesi olmuştu resmen, şükür bitti :))) Oblomov'u merak ediyorum, benim eşim biraz Oblomov gibi ama, kararı kitap bitince vericez :P

      Sana da sevgiler :)

      Sil
  3. Oysaki ben çok beğendim romanı,dediğiniz gibi zevkler ve renkler çok farklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklılıklarla güzeliz :) kimbilir belki tekrar okuduğumda ben de beğeneceğim, bazı kitapları geri dönüp tekrar okuma huyum vardır :)

      Sil
  4. Oysaki ben çok beğendim romanı,dediğiniz gibi zevkler ve renkler çok farklı :)

    YanıtlaSil