18 Şubat 2013 Pazartesi

Okuduklarım #4: Yılkı Atı - Abbas Sayar

Merhaba!

Öncelikle hepinize mutlu haftalar dilerim :) Bu sabah işyerime geldiğimde mesela gördüğüm bu minik sürpriz beni çok mutlu etti :) Bakın :)


Benim dikenli prensesim çiçek açmıış :) Diğer kaktüslerimin çiçekleri ise yolda :) Kimisi der ki "ne çirkin şey bunlar? Hiç mi zerafet olmaz?" Bir bakın ama, bu zerafet değil de ne? :)

Dün biraz hastalık biraz da uyanamamaktan ötürü dershaneyi astım. Bütün gün pijamalarımla oturdum evde, ve deli gibi kitap okudum :) Bu durumu gören kocam da bana birden: "Bana da okumam için ince bir kitap versene." demez mi?! O an elektrik çarpılmış gibi oldum :) Ama sonra ona da ilgisini çeken bir konudan, yani tarihe dair bir kitap verdim okuması için. Can Dündar'ın "Gölgedekiler" isimli kitabını okuyor. Dün 64. sayfaya geldi, bugün de diyor ki "Eve gitsek de kitaba devam etsem" :)

Efendiim, ben de iş güç derken haftasonunda ancak bir kitap bitirebildim.

Romanımızın adı "Yılkı Atı", yazarı Abbas Sayar. Ötüken Yayınları'ndan çıkan kitap, 120 sayfa. 1971 yılında TRT Roman Başarı Ödülü'nü almış. 


Kısaca bahsedelim. Üssüğünoğlu İbraam, Orta Anadolu'dan.. Herkes gibi ahırında baktığı atları, inekleri var.. Dorukısrak da bunlardan biri. Kış gelmekte ve bu kadar hayvana yem yetiştirmek artık zor gelmektedir İbraam'a. Dorukısrak yaşlanmıştır, işe yaramamaktadır İbraam'a göre. Ve Dorukısrak'ı o kış yılkıya bırakmaya karar verir... Evine, yuvasına alışkın Doru için yılkıya çıkmak çok ağır gelmiştir.. 

Ama kitabın sonunda beklenmedik bir sürpriz oldu ve ben Dorukısrak'ın mutluluğunu gerçekten hissettim :)))

Böyle kitapların içinde kaybolunca çok mutlu oluyorum. Yeter ki kitap beni o büyülü ortama davet etsin, ben hemen peşinden giderim. :) Ama işte kısa olmaları üzüyor beni :)

Umarım yeni başladığım kitabımı da böyle hızlıca bitiririm :)))

Herkese sevgiler, bol kitaplı günler :)

4 yorum:

  1. ne güzel eşin de okuması 2dır herhalde diyorum çünkü benimki de pek okumaz hatta hiç okumaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki de ilk defa aldı kitabı eline, inşallah yarım bırakmaz :)))

      Sil
  2. Kaktüsler gerçekten çiçek açıyormuş demek, sayende öğrendim. O çiçekçilerdeki kaktüslerin üzerindekileri ben hep yapma çiçek zannederdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben de ilk görünce gözlerime inanamadım, 3 kaktüsüm var üçü de çiçeğe durdu :) mucize gibi :)

      Sil