22 Şubat 2013 Cuma

Okuduklarım #5: Hoşça Kal Berlin - Christopher Isherwood

Merhaba!

Okuma hızım mı düşmüş, ben mi öyle hissettim anlamadım. Herkes deliler gibi okuyor, ben de işte ders alarında, işyerinde vakit bulursam okuyorum. Allah bundan geri koymasın tabii :)

Bu hafta güzel kararlar aldım :) Ve kendimden bu anlamda hoşnutum :) Bakalım neler yapmış bu Kitapçı Kedisi?

# Değerli StyloPunk'ın düzenlediği Kitap Kardeşliği etkinliğine katıldım. Gerek Twitter olsun, gerek Instagram'da bu etkinlikten deli gibi bahsediliyor ve herkes Şubat ayı etkinlik kitabı olan "Yüzyıllık Yalnızlık"tan bir parça paylaşıyordu: Altı çizilen cümleler, okuma halleri, kitap resimler... Nasıl özendim ben de. Derken Mart ayı etkinliğine katılma kararı aldım, bunu da bildirdim :) Bugün Mart ayı etkinliği kitabı olan Amin Maalouf'un "Doğu'dan Uzakta" adlı kitabı da elime geçer sanıyorum. Şu an kargo ile dağıtıma çıkmış. Yanında başka güzellikler de var tabii :) Siz de kitap kardeşliği hakkında bilgi almak ve katılmak isterseniz;

- twitter.com/felsedeb
- instagram.com/stylopunk
- stylopunk.blogspot.com
- kitapkardesligi2013.blogspot.com

# Bu hafta Postcrossing'e de üye oldum, ve iki kartpostalımı gönderdim bile. Şimdi beklemedeyim ne ciciler gelecek acaba?! :)

# Derkeeen... Bir de ne görsem?! Sevgili DeliKitap arkadaşımız da Postcrossing benzeri bir etkinlik hazırlamış. Dilediğimiz sayıda katılımcı ile eşleşip yıl boyu birbirimize ayda bir kere olmak üzere kartpostal göndereceğiz. Detaylar ve katılım için buraya tıklayabilirsiniz :)

Artık okuduğum son kitap olan Hoşça Kal Berlin'i tanıtabilirim :)

Hoşça Kal Berlin, Christopher Isherwood, Yapı Kredi Yayınları, 210 sayfa.

Uzun zamandır okuduğum en dişe dokunur kitaptı diyebilirim.


Romanın anlatıcı karakteri yerine kendisini koymuş Isherwood. 1930'lu yılların Berlin'inde geçiyor olaylar anlayabileceğiniz gibi. Isherwood'un yaşamından oldukça farklı kesitler göze çarpıyor. Berlin'deki kozmopolit yaşamdan ayrıntılar.. Kitabın başından beri yavaş yavaş belirmeye başlayan, sonlara doğru iyice belli olan Yahudi düşmanlığı. Etrafta kol gezen ama henüz iktidara gel(e)memiş Naziler... Artist olma hevesindeki genç kızlar.. Berlin'in varoşları ve buradaki yaşantı.. Herşey akıcı bir şekilde, sanki bir film izler gibi gelişiyor. Yazar da romanın başında belirtmiş, kendisine bir fotoğraf makinesi rolü veriyor. Sadece gözlemliyor, olduğu gibi aktarıyor...

Ne diyeyim, Hoşça Kal Berlin'e Vikitap.com'da da 9 puan verdim. İçime sinen, okuduğuma değen bir kitap oldu. Eğer siz de benim gibi, eski kentlerin yaşantılarını, insanlarını, alışkanlıklarını merak ediyorsanız; bu kitap tam size göre.

Sırada Adnan Binyazar'dan "Masalını Yitiren Dev" var, en kısa sürede okuyup, bitirip, paylaşmak dileğiyle :)

Sevgiler! :)

9 yorum:

  1. zun zamandır okuduğum en dişe dokunur kitaptı diyebilirim." şu cümle için not aldım kitabı , teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım, umarım beğenirsin sen de :)

      Sil
  2. Şu anda okuduğun kitabın ismi merak uyandırdı bende. En kısa zamanda postunu bekliyorum bu arada benim blogum http://antikavosvos.blogspot.com/ bakmak istersen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ziyarete geleceğim hemen :) Masalını Yitiren Dev'i zamansızlıktan karınca hızında okusam da, en kısa zamanda tanıtımını yaparım umarım :)

      Sil
  3. kitabı merak ettim, bu yazarı bir kaç yerde daha duymuştum. teşekkürler bu güzel yorum için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ama okumanızı tavsiye ederim. Beğenmediğim kitapları da açık yüreklilikle eleştiriyorum zaten :)

      Sil
  4. Bloğunu takibe aldım:9 banada beklerim.
    http://demodeyiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabın ismi ilgimi çekti. Böyle kitapları nereden buluyorsu :)) Bu arada blogunu çok beğendim.Takipteyim.Sende takip edersen memnun olurum.Sevgiler...

    www.modayizbiz.blogspot.com

    YanıtlaSil