4 Mart 2013 Pazartesi

Okuduklarım #6: Masalını Yitiren Dev - Adnan Binyazar

Merhaba!

Tembel Kitapçı Kedinizden hepinize sevgiler. Biraz fazla mı tembelim bilmiyorum ama, önceden kitabımı bitirince hemen tanıtım yazımı girerdim, bu kitabımda biraz gecikme yaşadım. Ama geçerli bir sebebim vardı çünkü SİGARAYI BIRAKTIM!!!

Evet, bugün 11. günümdeyim. Bıraktığımdan bu yana tek bir nefes dahi çekmedim, çok şükür bu sayfa kapandı benim için :) Gün içerisinde benden kısa kısa haberler almak isterseniz Twitter ve Instagram'da beni yine aynı ismim, @kitapcikedisi ile bulabilirsiniz :)

Bu arada, Postcrossing kapsamında yolladığım kartlardan ikisi alıcılarına ulaşmış. Biri Almanya'da, biri ise Finlandiya'dalar şimdi. Eee, ben de artık posta kartı almaya hak kazandım. Merak ediyorum, ne zaman göreceğim ilk kartpostalı posta kutusunda? :)

Ha bir de Sevgili Delikitap'ın posta kartı eşleştirmelerinde de değerli iki kişi ile, Sevgili Düşlerin Rengi ve Dışavurum bloglarının sahibeleriyle eşleştik. Yarın umarım onların kartlarını da postaya veririm bir aksilik çıkmazsa eğer :)

Gelelim, girizgahımızdan sonra kitabımızın tanıtımına...

Masalını Yitiren Dev, Adnan Binyazar, Can Yayınları, 339 sayfa.


Sizi doğrudan etkilemek istemiyorum ama, KESİNLİKLE OKUYUN!!!

Okumaya başladığım ilk andan itibaren içime işledi çünkü. Adnan Binyazar, kendi hayat hikayesini anlatıyor. Ve bir çocuğun, hele ki hayatın gerçekten çok zor yönlerini görmüş bir çocuğun tüm naifliğini, kırılganlığını, hayata tutunmaya çalışmasını izliyorsunuz. Yazar gözlerinizin önünde büyüyor resmen.

Bazen durup, "yok artık!" diyorsunuz yokluğa, yoksulluğa. Bazen de yazar ver kardeşinin o zor durumlarda bile çocuk dünyalarında kendilerini eğlendirmek için uydurdukları oyunlara onlarla birlikte gülüyorsunuz ağlanacak yerde. İçiniz titriyor gerçekten.

Hüzün hiç bu kadar çocuksu hissedilmiyor.

Annesini, babasını anlatıyor. Dedesi ve ninesi... Hepsine ayrı pencerelerden bakıyor. Sanki bir Masal'dasınız gerçekten ama böyle acılı bir masal da olamaz diyorsunuz.

Objektif bir tanıtım olamadı, kusuruma bakmayın ama, Masalını Yitiren Dev benim için çok özel oldu. Hep de öyle kalacak, kısmet olursa da belli aralıklarla tekrar raftan indireceğim kitaplardan...

"Ana ölümü her şeyin ölümüdür.", sayfa 23.

""Dost", "dostluk" denir de, bunun ne olduğunu söyleyen çıkmaz. çıksa da kendine göre söyler. Bir İsveç atasözü, "Sevilen çocuğun adı çoktur," der. Bunun gibi, "dostluğun" tanımı çoktur. Bence dostluk, gülüşleri, üzünçleri aynı duyguyla algılamaktan geçer.", sayfa 30.

"Tam da dağların gökle birleştiği yerlere ulaşıp bulutları tutacağımı sandığım yaşlar.", sayfa 73

"Mutlulukla mutsuzluk arasındaki yol ne kısaydı! Bu kısa yolu ne çok uzatıyorlardı!..", sayfa 107

"Kitaplar bana inceliklerin dünyasını açıyordu. Kitap okumayanın her şeyden yoksun kalacağını düşünüyordum. Okuyan, okuduğu kitabın dünyasına karşılık verecek birikimler edinmeliydi. Kitabın karşılıklı bir etkileşim olduğunu sezmeye başlamıştım.", sayfa 312

Herkese sevgiler :)

7 yorum:

  1. Ben diyorum ki kısa bir tanıtım yazısı ve bir fotoyla bizim Kitaplık Kurdu'na da gelse bu Dev :) Hani diyorum ki Kitapçı Kedisi bir yazarımız da olsa ara sıra yazı yollayan, ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki. Hatta cok cok mutlu olurum. Siz yeter ki bana yolu gosterin :) Kitaplık Kurdu'na bir yazar olmak Kitapçı Kedisi için büyük mutluluk olur :)

      Sil
  2. Adnan Binyazar okumak istedigim ama elimdeki listeyi bitirip de bir turlu kitaplarina erisemedigim bir yazar. Mutlaka okuyun deyince cok da merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Listelerin bitmesini ben bekleyemiyorum. Arada ufak kaçamaklar yapmıyor muyuz sanki? Masalını Yitiren Dev'i de bence araya sıkıştırabilirsiniz :)

      Sil
  3. Anneme alacak kitap araştırıyordum ben de. Bu tam onun seveceği türden bir şeye benziyor. Teşekkürler yorum için. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak alın derim :) Annenizden sonra da siz okuyabilirsiniz :)

      Sil
  4. Evet listeme bu kitabımıda ekliyorum:)

    YanıtlaSil