25 Ağustos 2013 Pazar

Okuduklarım #39: Peri Gazozu - Ercan Kesal

Tatilden herkese selamlar bir kez daha :)

Güneş, kum, deniz kervanında geçerken günlerim, tabii ki okumanın da keyfine doya doya tekrardan varıyorum. Eşim bazen diyordu ki, "Sen buraya okumaya mı geldin? Bırak kitabı, Ankara'da da okursun!". Ama şu an yanıbaşımda "Peri Gazozu"nu o okuyor. :) Göz yaşartıcı bir manzara :)

Foça, gezip görülecek yerler açısından bayağı güzel bir yer. Cennet Ege'nin cennet kıyılarından biri. Ama Foça'nın akşamları bir ayrı güzel oluyor. Bir akşam yine gezinirken, Beşkapılar Kalesi'nin yanında, el sanatları yapan ablaların sergisi vardı. Birşey almama niyetiyle bakınırken, ablalardan biri bu kolyeyi bana uzattı, "Hayat Ağacı bu kolyenin ismi" dedi, "Denemek ister misin?" O anda içim ısındı, sadece isminden dolayı.. Hayata uzanan dallarıyla mutlu ediyor şimdi beni..

Peri Gazozu, bir Ercan Kesal kitabı, İletişim Yayınları'ndan...

Evvelden de belirttiğim gibi, bu kitabı görmemde ve okumak istememde sevgili Leylak Dalı'nın büyük katkısı vardır. Onun blogunda gördükten sonra, sürekli bu kitabı okumak istedim, nedendir bilinmez.. Temmuz'da kitabımı sipariş edip de elime ulaşmasından sonra da bir süre okuyamadım. Hep zamanının gelmesini bekledim. Özel bir kitap olduğunu biliyordum, ve ruhumun buna hazır olması lazımdı..

Foça'ya gelmişken, bundan güzel zaman olamazdı ve okumaya başladım... Ercan Kesal, çocukluğunun Avanos'undan aklında kalan anılarıyla, mecburi hizmet yıllarındaki doktorluk anılarını harmanlayarak yazmış. iki üç sayfalık anılar, bir ortak noktada ince ince örülmüş. Çocukluğundaki masumiyet, elle tutulur cinsten.Hekimliğindeki Orta Anadolu ise bir tutam ağu. 12 Eylül dönemi ise arka planda incitmeye devam ediyor..

Anasının, nenesinin "Guzum" demeleri kulaklarımda...

Çaresiz ölümlere ağlayışlarım... Öğleden sonralarımı şiş gözlerle geçirmem...



Bu kitabı okuduktan sonra içinizde birşeyler değişecek. Hep aklınızda taşıyacağınız kitaplardan biri olacak "Peri Gazozu", kitaplığınızda yei ayrı olacak. Öyle seveceksiniz ki, bir süre hep Ercan Kesal'ın çocukluğunun Avanos'unda dolaşacaksınız, ıssız kasabalarda siz de üşüyeceksiniz onunla...

Demem o ki; muhakkak okuyun!


Bir Foça günbatımıyla daha uğurluyorum sizleri! :)


5 yorum:

  1. O kadar çok istiyorum ki bu kitabı ve dünkü yüklü kitap siparişimde almayı unuttuğum için o kadar kızgınım ki kendime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca, neden bu kadar geç okudum diye bir kez daha kızacaksın kendine :)

      Sil
  2. Okumana ve etkilenmene sebep olduğum için çok mutlu oldum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Kesal, N. Bilge Ceylan'ın son filminin senaristi olunca duyduğum bir ad. Ama bu kitabı anıları sanırım. Öykülerini tercih ederim açıkçası...

    YanıtlaSil
  4. etkilendigim bir kitap birde yaşanmışlar olunca daha bir ayrı oluyor senin tavsiyenle tanıştım peri gazozuyla teşekkurler :)

    YanıtlaSil