3 Eylül 2013 Salı

Büyümek ve Düdüklü Tencere üzerine...

Okuyanlarınız bilirler, evliyim.
1 yılı biraz geçtik işte, çok şükür.
Evlenmeden önce pek mutfağa girmezdim, hatta evdeki etliye sütliüye pek karışmazdım.
Yemek pişirmeyi bilirdim ama, sadece bilmek bana yeterdi.
Misafir ağırlamak, sofrayı kaldırmak, bunlar bana yakın kavramlar değildi.
Annem, nişanlıma derdi "bu kızla senin işin iş!"
Hikaye gibi gelirdi, bir kulağıma girmesiyle diğerinden çıkması bir olurdu...

Dün akşam ilk defa düdüklü tencerede yemek pişirdim.
Bana düdüklü hep korkunç gelirdi, tek başıma kullanmaya asla cesaret edemeyeceğim türden.
"büyükler" kullanırdı düdüklü tencereyi, "anneler" bu işin erbabı idi bana göre,
benim onda yemek pişirebilmem için daha bir fırın ekmek yemem gerekirdi...

Ama bu işlere bulaştıkça, bir süre sonra cidden "büyümek" zorunda kalıyorsun.
Taze fasulye çelik tencerede iki saate zor pişerken, düdüklüde 15 dakika...
Etraftan "düdüklün var niçin kullanmıyorsun?" sesleri yükselirken,
İçimdeki çocuk hep korkuyordu, büyümekten mi yoksa
Düdüklünün gümbürdeteceği korkusundan mı bilinmez!

Sonuçta "düdüklü"de yemeği pişirdim,
Ben de "büyüdüm"!

13 yorum:

  1. ehehe süper olmuş kuzum :) Bende korkuyorum hala..Üstelik beş sene oldu evleneli...Taze fasulyeyi hala iki saatte pişirenlerdenim..Yada büyümek istemeyenlerden :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canımm :) ama bir itirafta bulnmam gerekirse, korkulacak da bişey yokmuş :P

      Sil
  2. hadi bakalım, devamını bekliyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) cesaret oldunuz, teşekkürler :) ama devamı gelir bu gidişle, zaman tasarrufu önemli :)

      Sil
  3. Bende ilk kullanacağım zaman 50 defa annemi aramıştım. Sonra o düdüğünü kaldırıp mutfaktan kaçmıştım. :) Ama şimdi hemen herşeyi düdüklü tencerede pişiriyorum nasıl kolay anlatamam...
    Gözün Aydın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkürler, ben de araştırıyorum daha neler pişirebilirim diye :) koccaman sevgiler :)

      Sil
  4. ahah, ben de korkuyorum düdüklüden :)

    YanıtlaSil
  5. Tebrikler! Benim de düdüklü tencere fobim var ve Ekim'de evleniyorum. Bilmiyorum napcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen benim kadar geç kalma kuzum düdüklüyü kullanmakta, zira saatler kazandırıyormuş meğersem :/ bu arada şimdiden mutluluklar dilerim sana :)

      Sil
    2. Teşekkürler :)Annemin de yardımıyla öğrenicem umarım.

      Sevgiler..

      Sil
  6. Dur dur, BÜYÜMENİN B'sindesin henüz. Bir gün telefonun çalacak ve annen "Tatlım sen bir levrek yapıyordun şahane, onun tarifini versene bana." diyecek. Tarife başlamadan önce bir şaşıracaksın, yanlış mı duydum diyeceksin sonra zafer çanları kulaklarını sağır edecek. Mutlu bir serçe gibi tarifini anneciğine şakıyacaksın ve işte o zaman BÜYÜMENİN son harfi yanaşacak bir öncekinin yanına...
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. :) Nerede o günler sevgili GizliKız :) kocaman sevgiler benden de :)

    YanıtlaSil