22 Kasım 2013 Cuma

Okuduklarım #52: Düğümlere Üfleyen Kadınlar - Ece Temelkuran


Selamlar :)

Resimden de gördüğünüz üzere, 2013 yılı için kendime hedef olarak belirlediğim 52 kitaptan, 52'ncisini de bitirmiş durumdayım. Çok şükür :) 52 hafta için 52 kitap belirlemiştim, 47'nci haftanın içerisindeyiz, demek ki hedefe 5 hafta önce varmış oldum :) Bundan sonra okumalarımı Pinuccia'nın Okuma Şenliği etrafında yoğunlaştıracağım, bakalım, hatta okumak istediğim bir dünya klasiğini listeye eklemleyeceğim :)


Ama şimdi, bu yılki hedefimin son kitabını tanıtmak istiyorum;

Düğümlere Üfleyen Kadınlar, Ece Temelkuran
Everest Yayınları, 471 sayfa

Bu yıl içerisinde, öyle çok Düğümlere Üfleyen Kadınlar okuyan kişi görmüştüm ki, gerek Instagram'da gerek Twitter'da;  bende merak uyandırmıştı. Ama nedense okumak yahut listeye eklemek hiç içimden gelmemişti. Geçenlerde Kiler Market'in etiket fiyatı üzerinden %50 indirimi olunca, almak farz oldu. Sonra resimleri Instagram'da paylaşırken, sevgili Nuran da "Birlikte okuyalım" deyince, çifte güzellik oldu. :)

Kitabımızın konusu sahiden enteresan. Dört kadının yola çıkışlarını ve yolculuklarını anlatıyor. Yolculuk konusu, kitabı okuyanlara kalsın. Benim asıl bahsetmek istediğim husus, bu dört kadının dördünün de birbirinden güçlü, dirayetli, sebatkar... vs vs Madam Lilla, Maryam, Amira, anlatıcı, bizlerden bir örnek taşıyor içinde. Muhakkak, birinde kendinizi buluyorsunuz. Ben kendimi en çok Maryam'a yakın hissettim mesela. Anlatıcının ismi hiç geçmedi eserde, bu da değişik :) Hep birinci tekil şahsın gözünden tanık olduk olanlara, ama bir kere bile bu şahsın adının bahsine şahit olmadık :)

Okuyun derim, okuyun ve farkına varın. Kendinizin farkına varın. Kadınlar, gücünüzü önemseyin; erkekler, siz de içimizde nelerin yaşandığına, neleri yaşatabileceğimize şahit olun...

Bu arada, kitap kapağında gözlerini gördüğümüz kadın, Gonca Vuslateri imiş; Ece Temelkuran bir röportajda bahsetmişti.

Altı çizili cümle hallerim de bunlar;


Bu cümleyi iyice okuyup, anlamalı derim...

Evet, yaşamayan bilemez...

Sevgiler!


16 yorum:

  1. Tebrikler Kitapçı Kedisi. Umarım yaşamın boyunca belirlediğin tüm hedeflere ulaşırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım, hepimiz ulaşırız o hedeflere :)

      Sil
  2. Alttaki okuyan görüşlerinde"kendimi gördüm" şıkkı var ya hani.Tam da şu an gerçek oldu.Bu postta kendimi gördüm:)
    canım seninle okumak keyifti,sen bana göre epey hızlı çıktın.
    ben daha bitiremesem de gayet güzel giden bir hikayesi var kitabın.iyi ki bunu okumuşuz.
    başka kitaplarda görüşürüz umarım;)
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara geç döndüm, affet beni :(
      Hızlı demeyelim de, vaktim çoktu bu aralar.
      Final zamanı derinlerde olacağııım :( ders çalışmam lazım :(
      Evli olup, hem çalışmak hem de öğrenci olmak dediğin gibi çok zor :(
      Ben de öptüm kocaman :)

      Sil
    2. http://maviumut88.blogspot.com/2013/11/dugumlere-ufleyen-kadnlar-ece-temelkuran.html
      Bu da benim postum canım;)

      Sil
  3. Bu kitabı ben de birkaç ay önce okumuştum ve çok beğenmiş, birçok yerinin altını çizmiştim okurken. O gözlerin Gonca Vuslateri'ye ait olduğunu senden öğrendim, çok severim Gonca Vuslateri'ni de... Sayılı iyi oyunculardan biri bence... Bi de Ece Temelkuran daha çok roman yazmalı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle Ece Temelkuran daha çok roman yazmalı. Birkaç gündür Maryam ve Madam Lilla arasında gidip geliyorum :)

      Sil
  4. Aa,Gonca Vuslateri deyince benzettim,hiç anımsatmamıştı yoksa :))

    YanıtlaSil
  5. harikasın, tebrikler , ben bu yıl hedefimi tutturamayacağım büyük ihtimal , hedefi tutturanları gördükçe kendim tutturmuşum kadar çok seviniyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen zaten benim gözümde süper bir kitap okuyucususun :))))

      Sil
  6. 52 kitap hedefi!
    ve tamamlandı!!
    harikasın!!
    ben 12lik hedefi tamamlayamadım :((

    YanıtlaSil
  7. Vallahi demek kilerde yari fiyata hemen almali:) bilgiler icin de tesekkurler... Baykus gozuyle

    YanıtlaSil
  8. Vallahi demek kilerde yari fiyata hemen almali:) bilgiler icin de tesekkurler... Baykus gozuyle

    YanıtlaSil
  9. tebrikler bende bu yıl için her haftaya bir kitap bir film hedefi koydum bakalım başarabilecekmiyim. bu bilgisayarda hedef olayını nasıl yapabiliyoruz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vikitap.com a üye olursanız, oradan 2014 yılı okuma hedefinizi belirleyebilirsiniz. Çok güzel bir site, an itibariye okuma hedefi etkin değil ama sanırım yarına hazır olacaktır :)

      Sil