26 Kasım 2013 Salı

Öykülerim #5: Görüş

Görsel alıntıdır.

Görüşe gittiğimde çıkmadı karşıma. Benden kaçıyor, biliyorum. Zorla da getirtemiyorum. Üçüncü gelişim bu. Sever diye getirdiğim börekleri, gardiyanlara bırakıyorum. Artık verirler mi, yoksa kendileri mi yerler orasını bilmem. Yün içlik de getirdim, giymez ama yine de içim rahat etsin. Mektuplarıma da cevap vermiyor. Hani diyeceğim ki, yitip gitti bu hapishanede.

Geçen gün, diğer bir arkadaşı ziyaretten dönen Gülhan’la karşılaştım. Onu sordum. “Haberim var,” dedi, “Kitap istemiş benden.” Bozuldum açıkçası. Beni hiçe sayıp, bana göre yabancı kalan birilerinden bir şeyler talep etmesi canımı sıktı. Hemen bir mektup daha yazdım, sitem ettim sayfalarca. “Beni nasıl yok sayarsın? Dışarıya çıkacağın günleri hiç mi düşünmüyorsun?” dedim. Okuduğunu biliyorum, cevap yazmasa da içine oturacağını tahmin ediyorum.

Ona senden hiç söz etmedim. Seni kullanarak benimle konuşmaya başlayacaksa, hiç konuşmasın daha iyi. Sanırım, ona en büyük şaşkınlığı da sen yaşatacaksın. Öğrendiği zaman tepkisi ne olacak çok merak ediyorum. “Bunu bana nasıl söylemezsin?!” diyecek, hesap sormalara kalkışacak. Gözleri yerinden çıkacakmış gibi olacak, öfkeden alev alacak yanakları. İşte o zaman da ben susacağım. Taş kesileceğim. Ondan bütün o kibirli suskunluklarının intikamını alacağım.

Benim evimden götürüldüğü için mi bana böyle kırgın? “Durun, yapmayın,” diyerek kendimi polislerin önüne atmadım diye mi bana bütün bu sıtmalı sessizliği? Ama yapamazdım ki, sen vardın… Seni hiçe sayıp, o hengamede kendimi çiğnetemezdim. Sana haksızlık ederdim. O gitti zaten, bir de seni mi kaybetseydim?

Avukatıyla görüştüm, “Üç yılı gözden çıkarıyorum onun adına,” dedi, “Daha fazlasından korursak, o da iyidir.” Üç yıl demek… Merak ediyorum, üç yıl hiç mi konuşmayacak benimle? Gülhan’dan alır haberleri ama. Orospu Gülhan! Karnım burnuma değince kös kös gidip yine o söyleyecek ama!


Dördüncü görüşe gitmeyeceğim. Bekleyecek beni, yine reddetmenin tadını tattıramayacak kibrine! Sen de bil babanın bütün bencilliğini bebeğim ve sakın ona benzeme!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder