18 Kasım 2013 Pazartesi

Pinuccia'nın 2013 Kış Okuma Şenliği İçin Hazırladığım Kitap Listem

Evet yine hazırlamak için geç kaldığım bir yayın ile daha karşınızdayım. Pinuccia kış için okuma şenliği hazırlar da ben katılmadan durur muyum? Ama şunu söyleyeyim, listeyi hazırlarken bayağı bir zorlandım. Ayrı ayrı kitapları düşünmek, tartmak, elemek ki en zor kısmı da elemekti. :) O yüzden bu kadar geç kaldım :(

Görsel Alıntıdır.

Şimdi sadece kitapların isimlerini ve hani kategori için okuyacağımı yazacağım. Sonrasında ise okudukça tanıtımları ekleyeceğim :)

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevin'den çıkan bir kitap

Wilbur Smith - Fırtına

2. Kategori (10 puan):Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap 

Füruzan -  Yeni Konuklar

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap

Peride Celal - Jaguar

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap 

En dertli olduğum kategori bu. Zira, elimdeki bütün kalın kitaplar 500 sayfadan fazla ama 600 sayfadan az. Ne yapacağımı bilemiyorum :(

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabı

Pearl S. Buck - Ana

6. Kategori ( 15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir yazarın bir kitabı

Yakup Kadri Karaosmanoğlu - Kiralık Konak

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap 

Magda Szabo - Kapı (Macar Edebiyatı)

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere

Boris Pasternak - Doktor Jivago

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap

Italo Calvino - Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap

Anne Frank - Anne Frank'ın Hatıra Defteri

11. Kategori ( 25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap

Bu kategori için henüz bir karara ulaşamadım :(

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabı

Mehmed Uzun - Sen

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi

Türkan Şoray - Sinemam ve Ben

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap

Bu da beni çok zorlayan bir kategori oldu, araştırmalarım devam edecek :(

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap

Alev Alatlı'nın Gogol'un İzinde dörtlüsü.


Haydi bakalım, Okuma Şenliği başlasın! :)

6 yorum:

  1. hepsi çok güzel kitaplar , keyifle okursun inş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, umarım hepsi yetişebilir :)

      Sil
  2. Türk Klasiği için seçtiğiniz kitap çok güzel sıkılmayacağınıza eminim^^
    Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  3. 9. kategorimiz aynı :) Bir de Anne Frank'in Hatıra Defteri bende de var, sevindim :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bir yazarla aynı kitapları seçmek bana da mutluluk verdi ;)

      Sil