9 Aralık 2013 Pazartesi

Okuduklarım #54: Aydınlanma Değil, Merhamet! (Gogol'un İzinde, 1. Kitap) - Alev Alatlı

Merhaba!

Cumartesi günü akşama doğru kar Ankara'ya güzel bir sürpriz yaptı. Gezip tozduktan sonra akşam eve geldik, Instagram'da gezinirken "Ankara'da kar" manzaraları görünce, "Allah Allah" dedim kendi kendime ve mutfak camından bir baktım ki ne göreyim :)


Eeee kar varken, kitap okumadan olmaz. Bu kitabımı okumam biraz zaman aldı, çünkü sahiden "esaslı" bir kitaptı.


Aydınlanma değil, Merhamet! (Gogol'un İzinde - 1 Kitap), Alev Alatlı
Everest Yayınları, 501 sayfa

Geçen dönem kütüphanede ders çalışırken, raflarda görüp beni cezbeden bir kitap olmuştu. Haziran'da aldım, uzun zamandır okumak için bekletiyordum. Pinuccia'nın Kış Okuma Şenliği 15. Kategori'ye kısmetmiş. Tabii puanları, dörtlemeyi bitirince alacağım ama :)

Kitap, derin bir kitap. Rusya'nın tarihsel değişimini, dönüşümünü ele alıyor. Çarlık dönemi, Sovyet dönemi ve Sovyetler dağıldıktan sonraki dönem, bir de Putin dönemi. Çok çok güzel tespitler var. Sadece Rusya'ya yönelik değil, ABD, diğer Avrupa devletleri, Almanya... Naziler, Yahudiler, Stalin baskısı... Roman gibi kesinlikle değil, ama roman karakterleri de var.

Kısaca, ben Gogol'un İzinde dörtlemesine devam edeceğim. Kitabın sonunda ikinci kitaptan kısa bir bölüm yer almış, bu kısım da kararımı pekiştirdi.

Siyasi tarihe meraklıysanız okuyun derim!

Çizilen cümlelerim;


Bizim çocukluğumuz böyle değildi, bizler çok şanslıyız. Ama yeni kuşak maalesef değil...


Sevgi, "ne çok" sevgi...


Yorumlaması size ait...

Sevgiler!!!


4 yorum:

  1. Biiiir sürü kitap var, hangi birine saplanmalı... :)

    Yeni keşfettim. :)

    Ben de Kafa Dergi ve Ters Düz adlı bloglarıma bekliyorum. Fırsatınız olursa yorumlarınızla hem de... İkisinden biri kesin size ve tarzınıza da hitap edecek, biliyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Lamy'niz defterinizin üzerinde "esaslı" duruyor. Aynı kitap gibi... Bu gece başlayacağım ben de. Heyecanlıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo çok teşekkür ederim :) Ben de ikinci kitabı aldım ama henüz okumaya fırsat bulamadım :)

      Sil