13 Aralık 2013 Cuma

Okuduklarım #55: Kurt Seyt&Shura - Nermin Bezmen

Merhaba!

Yeni yıla doğru ilerlediğimiz günlerde, birçok ilimizde kar kış kıyamet tipi hüküm sürerken, Ankara'dan günlük güneşlik -ama tabii bir o kadar da ayaz- havadan yazıyorum sizlere. :)

Hemen, kitabı tanıtmak istiyorum! Çünkü, uzum zamandır kendimi bir kitaba böyle bırakmamıştım!


Kurt Seyt&Shura, Nermin Bezmen
PMR Yayıncılık, 520 sayfa

Şimdi ben size nasıl anlatsam bu kitabı, nereden başlasam... Başlıktan da anlayacağınız gibi, kitap Kurt Seyt ve Shura'nın aşkını anlatıyor. Kişiler tamamen gerçek. Kurt Seyt Eminoff, yazarın dedesi ve Shura ise Rusya'dan Türkiye'ye onun uğruna gelen güzeller güzeli Aleksandra Julianovna Verjenskaya. Çarlık Döneminden 1917 Devrimine, oradan İstanbul'a uzanan bir aşk, bağlılık, sevgi hikayesi. Arka planında ise Çarlığın çöküşü, yaşanan karmaşalar, savaşlar, yoksulluk çok çok iyi anlatılmış.

Kitabın arkasına eklenmiş fotoğraflarla, bu aşk daha bir somut hale geliyor. Hatta ve hatta yakın bir zamanda, diziye de uyarlanacak bu güzel roman. Kurt Seyt'i Kıvanç Tatlıtuğ, Shura'yı ise Farh Zeynep Abdullah canlandıracaklarmış. Daha ne olsun? :)

Kesinlikle okuyun derim.

Ayrıca bu kitabı Pinuccia'nın Kış Okuma Şenliği, 12. Kategori {(25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.} kapsamında okumuş bulunmaktayımmm :) 25 puan daha kaptım, oley :)))

Bugün ise, hemen ardından, Kurt Seyt&Murka'ya başladım :)

Herkese sevgiler!

6 yorum: