19 Aralık 2013 Perşembe

Okuduklarım #57: Anne Frank'ın Hatıra Defteri - Anne Frank

Merhaba!

Yıl bitiyor, 2013'ü uğurlayacak olmamıza seviniyorum, umarım 2014 hepimize güzellikler getirir...
Hediyelerim sahiplerine ulaşmışlar, ikinci parti hediyelerim de gelecek hafta yola çıkacaklar...
Deli gibi ders çalışmam lazım.
İki ayağım bir pabuca girecek her zamanki gibi!




Anne Frank'ın Hatıra Defteri, Anne Frank
Epsilon Yayınları, 341 sayfa

Üç günde okuyup, bitirdiğim bir kitap oldu.

Ama bende derin etkiler bıraktı. Anne Frank'ı hepimiz biliriz az çok. Hollanda'da herkes gibi kendi hallerinde yaşarken, Anne ve ailesi İkinci Dünya Savaşı'ndan herkesten daha fazla etkilenirler, Yahudi olmalarından ötürü tabii.. 1942 Temmuzunda, Arka Ev'e sığınırlar, bir umut... Tam iki yıl boyunca, iki aile, toplamda sekiz kişi, kaçak hayatı yaşarlar... 

Kendimi onun yerine koyduğum zaman gerçekten çok zorlandım. Hapis hayatı, sürekli aynı insanlar... Ama en baskın gelen şey, yakalanma korkusu.. Gestapo'yu sürekli ensende hissetmek, dışarıdan gelen toplama kampına götürülenlerin hikayeleri, evden gelen en ufak bir tıkırtıdan rahatsız olmak ki kapı çalınca hissedilen endişeden hiç bahsetmiyorm bile... Tam herşeyin yoluna girdiğini düşündüklerinde, saklandıklarının açığa çıkması ve kamplara götürülüşleri...

Gerçekten çok etkilendim. Okumanızı ve bir döneme, küçük bir kızın gözünden şahit olmanızı tavsiye ederim...

Ayrıca bu kitabı, Pinuccia'nın Kış Okuma Şenliği 10. Kategori [(25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara] kapsamında okudum.

Çizilen cümlelerim;


Kalkmıyor çocuğum, hır gür hiç kalkmıyor büyüdükçe... Sen de büyüyebilseydin görecektin...



"İnsan isteyince, hata bulmak en kolayı."


Yazmanın büyüsünü herkesin tadamıyor...


Ne kadar farklıysak da aslında hepimiz aynıyız...

Sevgiler!

4 yorum:

  1. Hop diye geldim..:))
    Çok çok beğendim..
    Artık yakın takibinizdeyim..:))
    ben de sizi benim bloğuma bekliyorum..
    Çok selam ve sevgiler..:))
    http://kediminhobidefteri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, sefa getirdiniz :)))
      Instagram'dan sonra blogger'da takipleşmek de çok güzel :)
      ben de takibe alıyorum, sevgiler :))

      Sil
  2. Uzun zaman önce izlediğim bir filmden sonra anne frank okuyacağım diye karar almıştım, kitabı unutmuştum ki sahafta görüp aldım. En kısa zamanda okuyacağım. Yasaklı olduğunu da bilmiyordum. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
  3. Blogunuzu çok sevdim Kaleminizi sağlık takibe aldım banada beklerim sevgiler esralounge.blogspot.com

    YanıtlaSil