27 Aralık 2013 Cuma

Okuduklarım #58: Koku - Patrick Süskind

Selamlar!

Sanırım, bu post, 2013'ün son postu olacak.

Sevgili 2014,
2013'ten çok daha uğurlu gel bize, çok daha sevgi dolu, çok daha huzurlu, anlayışlı gel... Sağlık getir bize bol bol. Huzur getir, mutluluk... Kalplerimize yumuşaklık kat... Birazcık da para getir e mi? :)

Tabii bir de bol bol kitap :)))


Koku, Patrick Süskind
Can Yayınları, 263 sayfa

Bu kitabı hep çok merak ettim, ama bir türlü elim almaya gitmedi. Bir sürprizi bozmamak adına, nereden elime geçtiğini söylemesem de, bir vesile ile okudum. Ve gerçekten çok etkilendim.

Kahramanımız Jean-Baptiste Grenouille. Kokulara karşı insanüstü bir algısı var.. Herşeyin kokusunu alıyor, ama aklınıza gelebilecek herşeyin. Paralar nereye saklanmışsa yerini buluyor, karanlıkta burnu yardımıyla görebiliyor. Bakmasına hiç gerek yok.. Ve bir eksiği var, kendi kokusu! İnsanlar onun kokusunu almadıkları için, farkına varmıyorlar, dikkatlerini çekmiyor Grenouille. Ve bunun üzerine harekete geçiyor.

Bu kitap benim kokular üzerinde ciddi anlamda düşünmeme vesile oldu. Şimdiye kadar dikkat etmediğim kokular, hayatımızda hep var olan ama hiç önemsemediğimiz...

Şimdi sırada filmi var...

Ayrıca bu kitabı Pinuccia'nın Kış Okuma Şenliği'nde 8. Kategori {(20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere} kapsamında okudum :)

Okuyun derim arkadaşlar, sahiden!

Ve bir hatırlatma, Kitap Kardeşliği Ocak ayında Nazan Bekiroğlu'nun Nar Ağacı kitabını okuyor! Siz de gelin :) Ayrıntılı bilgi için, tık tık



Sevgiler!

9 yorum:

  1. Filmini izlemiştim,çok güzeldi.Kitabını okumak da kısmet olur inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O vakit 2014 yılında bu kitabı okumanı da dilekler kısmına alalım hemen ;)

      Sil
  2. geçen yıl ikinci el satan bir dükkandan almak üzereyken Rilke'yi görüp vazgeçmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir ara tekrar karşına çıkar, bu sefer kaçırma :)

      Sil
  3. Ne güzel dilekler bunlar. Umarım sizin için harika bir yıl olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yıl dilediğim herşeyi hepimize getirsin :)♥

      Sil
  4. Muhteşem bir kitap, benim bir numaralarımdan biri. Evet, bir kaç tane bir tane bir numaram var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, bende de öyle çok "bir numara" var ki en birinciyi hiçbir zaman seçemeyeceğim sanırım :)

      Sil
  5. filmini izlemistim.gerçekten enteresan bir filmdi.kitabını da okuma listeme ekledim şimdiden:-)sevgiler

    YanıtlaSil