13 Ocak 2014 Pazartesi

Okuduklarım #2: Böğürtlen Kışı - Sarah Jio

Merhaba! :)

Bu ara yazılarımı ağırlıklı olarak kitap yorumlarıma ayırıyorum. Bir kitaba devam ediyorum. Gülayşe Koçak'ın "Yaratıcı Yazmanın Hazzı" isimli kitabına. Yazma alıştırmaları var, sürekli olarak elim kalemimde. İnşallah faydasını görürüm, bir gün alıştırmalarımdan birkaçını da paylaşırım sizinle belki :)

Sırada kitabımızın yorumu var.


Sarah Jio'nun bu kitabını oldukça merak ediyordum. Yazarın okuduğum ilk kitabı, kendisinin de ilk kitabı olan "Mart Menekşeleri" idi. Tatilde okumuştum, baş kahramanımız Esther'in hikayesini hiç unutamam. Blogda da, Mart Menekşeleri'ne ait bir yorumum mevcut. Okumak isterseniz burada. İkinci kitabı olan Yağmur Sonrası'nı okumakla, Böğürtlen Kışı'nı okumak arasında kalmıştım. Ancak, kış mevsiminde olmamızın da etkisiyle Böğürtlen Kışı'nı edinip okumayı tercih ettim.

Böğürtlen Kışı, Sarah Jio
Arkadya Yayınları, 353 sayfa

Üç günde okuyup bitirdim. Alında geniş vakte sahipseniz, bir günde bile okunup bitirilebilir. Satırların arasında hafiften aralıklar var çünkü. Sayfalar kolayca akıyor. Bu arada, Arkadya Yayınları'nın hayran olduğum kapak tasarımları ve püsküllü ayraçları yine beni çok etkiledi, çok beğendim, söylemeden geçemeyeceğim.

Böğürtlen Kışı, Jio'dan alışkın olduğumuz bir tarz olan, geçmişte ve bugünde, iki zamanda birden akıyor. Yani yıllar öncesinde yaşanmakta olan bir hikaye ve şimdiki zamanda geçen başka bir olay örgüsü. Bu iki yaşantının çakışma anı da usta bir olay örgüsüyle kendine hayran bırakıyor. Chick-lit tarzı kitapları fazla okumuyorum ancak bu literatürde, Sarah Jio ve Kristin Hannah'ı tek geçerim.

Hikayemizin geçmiş zaman kısmı 1933 yılında Seattle'da geçiyor. (Hatırlarsanız Mart Menekşeleri'nin arka planında da Seattle'daki Bainbridge Adası vardı. Yazar Seattle'ı seviyor olmalı.) Kahramanımız Vera Ray, üç yaşındaki oğlu Daniel'ı karlı bir mayıs günü gece vardiyasından döndüğünde evde bulamıyor, Daniel sırra kadem basıyor. Vera ise Daniel'ı aramaya koyuluyor.. Günümüzde akan hikayede ise genç gazeteci Claire Aldridge'den, gazetedeki yönetici tarafından, mayıs ayı içerisinde olmalarına rağmen ansızın bastıran kar fırtınası ile ilgili bir haber yapması isteniyor. Ve haber için ona verilen tek anahtar kelime ise "Böğürtlen Kışı"dır. Mevsim dışı ansızın beliren bu tipi Böğürtlen Kışı olarak anılmaktadır ve Seattle'da en son 1933 Mayıs'ında görülmüştür. Daniel'ın kaybolduğu kar fırtınası yani...

Gerisini okumak isteyenlere bırakalım. :) Bu tarz kitapları okumayı seviorsanız eğer, Böğürlen Kışı tam size göre!

Sevgiler!

23 yorum:

  1. Çok teşekkürler. kızım istedi almıştım bu kitabı. O okuyup bitirince ben başlayacağım. Şimdiden çok merak ediyorum ama..
    Sevgiler selamlar..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinize eminim :) Benden de kocaman sevgiler ve selamlar size :))

      Sil
  2. Ben de idefix'ten sipariş ettim hala gelmedi:(( sabırsızlanıyorum okumak için..çok güzel bir post olmuş,eline sağlık..en kısa zamanda yeni postlar bekliyoruzzz:) rabia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. idefix'te neler oluyor bilemiyorum, ben de 31 aralıktaki siparişimi yaklaşık 8 gün gecikmeli teslim aldım :( beğenmen beni çok mutlu etti :) Sevgilerimle :)

      Sil
  3. Çok merak ediyorum bu kitabı da :) Sevgileer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa zamanda oku derim, sahiden güzeldi :) Benden de kocamannnnnn sevgiler kuzum :)

      Sil
  4. Merhaba Kitap Kedisi, bloğunuzu beğendim, bundan böyle takipçinizim. Ben de bloğuma beklerim. Sarah Jio'nun kitaplarını okumadım ama yapılan yorumlardan sonra okumak istiyorum. Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de blogunuza ziyarete geliyorum hemen, biraz geç yorumladım, kusuruma bakmayın :) Sevgiler :)

      Sil
  5. yakın zamanda okudum kitabı.gerçekten çok akıcı bir kitaptı.sevgiler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için ben teşekkür ederim, benden de kocaman sevgiler :)

      Sil
  6. bu yazarın diğer iki kitabını gözyaşları içinde bitirmiştim bugun böğürtlen kışınıda almak nasip oldu. inanılmaz derecede keyif aldığım bir yazar umarım diğer kitaplarıda yakın zamanda cıkar.. yorumun için ayrıca teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de yazarın okumadığım bir kitabı kaldı, Yağmur Sonrası. Ben de kısa zamanda onu okumak istiyorum. Yorumun için ben teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil
  7. İliklerime kadar hissettim,böğürtlen kışını..

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir kitap okudum buna benzer bir kitap tavsiye ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  9. Kitabi Fince diline henüz cevrilmemistir, bu yüzden Türkce'de okumaya karar verdim. Üstelik kitabin kapagi inanilmaz güzel, ben de hayran kaldim. Bir günde okunup bitiremeyecegim, yavas yavas ileriyorum. :D Cünkü Türkce dünyanin en zor dilidir!! Helsinki'den kucak dolusu sevgiler!

    -Finlandiyali kiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım beğenirsin sevgili Finlandiyalı Kız :)

      Sil
  10. Kitaplar sırayla mı okunmalı yoksa hepsi farklı hikayeler mi yardimci olur musunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi farklı hikayeler, hangisinden istersen başlayabilirsin :)

      Sil
    2. Mart Menekşeleri' ndeki Emily ve Jack Böğürtlen Kışı' nda da karşınıza evlenmiş ve ikizleri olmuş bir şekilde çıkıyor. Mart Menekşeleri' ni ardından Böğürtlen Kışı' nı okumanızı tavsiye ederim. Sevgiler :)

      Sil
  11. yağmur sonrasınıda tavsiye ederim arkadaşlar bu yazar bi harika :))

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşlar bütün kitaplarını okudum. Ama yağmur sonrası bambaşka sert bir yapıda olmama rağmen 170. sayfadan sonra gözyaşlarımı tutamadım.

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil