18 Şubat 2014 Salı

Okuduklarım #6: Karamazov Kardeşler - Fyodor Mihayloviç Dostoyevski

Merhaba!

Ne kadar uzun zamandır yazmamışım yine. Ama, hep bu Karamazovlar yüzünden oldu inanın. 1025 sayfalık uzun bir maratondu benim için bu kitap. "Her kış, muhakkak bir klasik okunmalı!" düsturumdan yola çıkarak, aldım kitabı elime ve sayfaları çevirmeye başladım. Araya, bir de Kitap Kardeşliği Şubat 2014 kitabı olan 500 sayfaya yakın Martin Eden'ı sıkıştırdım. Bu da haliyle kitabı okuma süremi uzattı. Ve 27 günde bitti!


Karamazov Kardeşler, Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
İş Bankası Kültür Yayınları Hsan Ali Yücel Klasikler Dizisi, 1025 sayfa

Kitap, isminden de anlaşılacağı üzere, baba Fyodor Pavloviç Karamazov ve oğulları Dmitri Fyodoroviç, İvan Fyodoroviç ve Aleksey Fyodoroviç etrafında şekilleniyor. Bana Fyodor Pavloviç, aksi, sonradan zengin olan köşede kalan bir soylu, hile hurda ile başkalarının mallarını elinden alan, onları senede bağlayıp geçinen ve oğullarının mirasının üzerine konan bir ahlaksız adam. En büyük oğlu Dmitri, eski bir teğmen; ortanca İvan yüksek eğitim görmüş, küçük oğlu Aleksey ise rahip olma yolunda dini bütün ve inanılmaz derecede saf yürekli, meleksi bir insan... 

Uzun uzadıya, ben burada kitabın konusunu anlatamayacağım, sadece bitirir bitirmez şu anki hislerimi yazıyorum... Bu kitabı okuyun derim, içindeki ruh betimlemeleri, karakter çözümlemeleri açısından çok derin. Her bir karakter farklı bir kişilik özelliğini yansıtıyor. Olay örgüsü çok dağınık olmakla birlikte, zaten onların iç dünyasına şahit olmakla olay örgüsünün üzerinde fazla durmuyorsunuz.

Size önerim; bu kitabı okumaya başlayacaksanız, uzun bir okuma maratonuna hazırlıklı olun. Ben araya başka kitaplar aldım ama, mümkün olduğunca siz bunu yapmayın. Ne kadar kesintisiz okursanız o kadar olaydan ve karakterlerden kopmaz, soğumazsınız. Sonlara doğru, özellikle son 100 sayfada, sabır taşınız kalkıyor ve "Ne zaman bitecek?" diye söylenmeye başlayabiliyorsunuz, ama sabırlı olun ve okumaya devam edin. Sayfalar bittiğinde, uzun bir rüyadan uyanmış gibi hissedecek ve mutlu olacaksınız. Büyük hacimli kitapları okumak sahiden sabır istiyor, ama sonunda mükafatlanıyorsunuz! :)

Sizi altı çizili cümlelerime başbaşa bırakıyor ve "Hangi kitaba başlasam acaba?" düşüncelerime doğru yola çıkıyorum :) Herkese sevgiler!





7 yorum:

  1. Karamazov Kardeşler, Dostoyevski'nin çok ama çok merak ettiğim romanı. Geç tanıştım Dostoyevski ile ve öncelikle ince kitaplarından başladım :))) Şimdilik okuduklarımın arasında en çok Kumarbaz'ı sevdim :)

    YanıtlaSil
  2. Offf ne zor ama ne güzel bir kaitpatır ooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım zor olan zor olduğu için de bir o kadar güzel :)

      Sil
  3. Tebrik ederim. Keşke ben de Savaş ve Barış'a başlayabilsem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de Savaş ve Barış sırad bekliyor. Ama öncesinde bayağı bir toplamam gerek kendimi :)

      Sil
  4. İş Bankası Yayınları'ndan değil de İletişim Yayınları'nda Ergin Altay'ın çevirisi özellikle tavsiyemdir. Çeviriler arasında parmak izi misali farklar bulunuyor. Ama tabii ki bu Dostoyevski'nin en sevdiğim romancı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.:) Keyifli okumalar. :) http://littlpenny.blogspot.co.uk/2010/11/sen-bir-karamazovsun.html

    YanıtlaSil