21 Şubat 2014 Cuma

Okuduklarım #7: Sinemam ve Ben - Türkan Şoray

Merhaba!

Bugün güne müzikle başladım. Barış Manço eşliğinde yazıyorum bu yazıyı. Özlüyorum onu çoğumuz gibi... Keşke hala hayatta olsaydı da bize güzel şarkılar armağan etmeye devam etseydi. Nurlar içinde yatısn inşallah...

Karamazov Kardeşler ile yaptığım uzun yolculuktan sonra, kendimi toplamam zaman alır diyordum ama öyle olmadı. Türkan Şoray'ın kendi kaleminden otobiyografisi ile bunu atlattım. İki günde aktı 388 sayfa...


Sinemam ve Ben, Türkan Şoray
NTV Yayınları, 388 sayfa

Küçüklüğümden itibaren Türk filmlerine çok büyük ilgim vardır. Çizgifilmlerden de çok severdim Yeşilçam filmlerini izlemeyi. Ve en sevdiğim aktris de Türkan Şoray'dı. Simsiyah saçları, ateş parçası gözleri ile büyük bir hayranlık duyardım kendisine. Kitabının yayınlandığını duyunca büyük bir mutluluk duymuştum. Ama biraz geç edindim, elimde okunmayı bekleyen birçok kitap olunca da maalesef bir süre daha bekledi. Karamazov'lar bittikten sonra, bana iyi gelecek tek kitabın bu olduğunu düşündüm. Ve başladım. Yukarıda yazdığım gibi iki günde de bitirdim :)

"Sultan"ın çocukluk yıllarından başlıyor öyküsü. Sinemaya adım atışını, yükselişini oldukça sade ve güzel bir dille anlatıyor bize. Sonra yönetmenliğe adım atışı... Melodramların Kraliçesiyken, toplumsal duyarlılıkla çekilen toplum filmlerine geçişini... Cemo filmini çekerken attan düşerek geçirdiği kazayı, atlattığı ölüm tehlikesini. Filmlerine dair acı tatlı anılarını. O efsane "Selvi Boylum, Al Yazmalım"ını. Ünlü Şoray kanunlarını, bu kanunları sonra nasıl değiştirdiğini.. Sosyal sorumluluk projelerini, dostlarını, Yağmur'un doğumunu.. Sultan'a dair merak ettiğiniz ne varsa, bir bir cevaplıyor sizin için siz sormadan.. Sadece özel hayatına girenler hakkında son derece kapalı konuşmuş. Aşklarını pek derin göremiyorsunuz kitapta. Bunun haricinde herşey oldukça güzel ve düzgün anlatılmış.

Kendi arşivinden resimler, o harika fotoğraflar. Filmlerin unutulmaz kareleri, afişleri... Görsel açıdan da oldukça zengin bir kitap.

Türkan Şoray'ı sevenler, hayatını merak edenler için kaçırılmaması gereken bir kitap. Türk Sineması'nın bir dönemine şahit olmak isterseniz de okuyabilirsiniz. Ben çok beğendim...


Bu satırlar beni çok etkiledi...

Herkese sevgiler!

14 yorum:

  1. Çıktığında kısa sürede almıştım, çok severim kendisini. Başlarda annemle birlikte okuyup üzerinde tartışarak gidiyorduk, sonra vakit bulamadık, yarım kaldı... Devam etmek istiyorum... Alıntıya bayıldım bu arada... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yakın fırsatta devam etmelisiniz o vakit :) çünkü çok güzel satırlarla karşılaşacaksınız :)

      Sil
  2. Ah benim de en sevdiğimdir kendisi Yeşilçam'da,o güzelliği ile :)

    YanıtlaSil
  3. aklımda benim de , okunacaklarım arasında , Selvi boylum Al yazmalım'ı klasiktir benim için , milyon kere izlesem bıkmayacağım filmdir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bıkılır mı hiç Sultan'dan? Sultan demişken ben de aynı adlı filmi geçen gün izledim daha :)

      Sil
  4. okumayı çok istediğim bir kitap

    YanıtlaSil
  5. Ben de okumak isterim bu kitabı.

    YanıtlaSil
  6. Bulduğunuz bir vakitte muhakkak okuyun :)

    YanıtlaSil
  7. bu ara bu kitabı almayı istiyordum araştırırken gördüm blogunuzda..
    okuycam ben de inşallah..
    mutlu günler

    YanıtlaSil