25 Şubat 2014 Salı

Okuduklarım #8: Sen - Mehmed Uzun

Merhaba!

Uzun zamandan sonra kapalı olan bir havadan yazıyorum ve bu beni fazlasıyla mutlu ediyor. Evet, biraz şaşırtıcı gelebilir ama, kış aylarında Ankara'da bahar havasının yaşanması gerçekten çok ama çok ürkütücü benim için. Bunu Twitter'da da defalarca yazmışımdır. Nihayet yağmur gösterdi yüzünü, darısının kar'a bulaşmasını istiyor ve kitabın yorumuna geçiyorum :)


Sen, Mehmed Uzun
İthaki Yayınları, 215 sayfa

Mehmed Uzun kitaplarına sık sık Instagram'da rastlıyordum ve gördüğüm yorumlar beni yazarı okumaya yönlendirdi. Ben de gelişigüzel değil de kronolojik sıralama ile başlamak istedim ve yazarın ilk kitabı olan "Sen"i tercih ettim.

Kitapta, bir gencin dünü ve bugünü anlatılıyor. Dünü, geçmişi, hücreye atılana kadar olan yaşamı ikinci tekil şahsın ağzından; şimdiki hücrede geçen anlatı ise anlatıcının ağzından yazılmış.

Etkilendim, çünkü yazarın dili çok etkileyici ve betimlemeleri çok şiirseldi. Farklı bir açıdan yazıldığı için kimi yerlerde okurken zorlandım, yalan yok. Yazarın diğer kitapları ile Mehmed Uzun okumaya devam edeceğim ama.

Kitap Kardeşliği Mart 2014 okumamız başlamadan evvel ne okusam diye düşünüyorum şimdi de :)

Sevgiler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder