6 Mart 2014 Perşembe

Okuduklarım #10: 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı - Robin Sloan

Merhaba!

Geçen yazımda bahsettiğim o sıkkın uyuşuk halimden yavaş yavaş kurtuluyorum sanırım. Okuma hızımda hafif bir artış var. Bir de geçenlerde Twitter'da bahsetmiştim, "Kitaplarım bitmeden, yeni kitap almayacağım!" diye, ancak gene sözümü tutamadım. Online Sahaf sitesi NadirKitap'ta dolaşırken Nigar Sahaf'ın dükkanında bu Sevgi Soysal'ları görünce, kitaplığıma eklemek istedim. Hem de Bilgi Yayınevinden, ikisi ikinci basım, biri ise birinci basım. Bilgi Yayınevi'nin de YKY gibi yeri ayrıdır bende, o değişik ve el emeği kitap kapakları, sayfa düzenleri, değişik boyutu bambaşkadır. Sevgi Soysal'ın da yeri başkadır ayrıca bende, Füruzan'dan sonra en çok onu severim, tek bir kitrabını, "Yenişehir'de Bir Öğle Vakti"ni okumuş olsam da gene de çok severim. Bunda Ankara kaynaklı olmasının da büyücek bir katkısı var tabii. Ne diyordum, siparişimi verdim, ertesi gün ise elimdeydi. Buradan Nadir Kitap'a ve üye işyeri Nigar Sahaf'a çok teşekkür ederim. Kitaplarımın durumu oldukça iyi. Gönül ister vakit bulup sahaf sahaf dolaşayım ama, hayat şartları maalesef izin vermiyor ki :(



Okuma grubumuz Kitap Kardeşliği'ni artık duymayan kalmamıştır sanırım. Her ay oy çokluğu ile bir kitap seçiyor katılımcılarımız ve gelecek ayın ilk günü hep birlikte oylama ile seçtiğimiz kitabımızı okumaya başlıyoruz. Bu ayki kitabımız 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı idi.



24 Saat Açık Kitapçının Sırrı, Robin Sloan
Trend Yayınevi, 296 sayfa

Geçen ay bir klasik okumuştuk, bu ayki kitabımız ise bir hayli ilginç bir türde idi. Fantastik ile macera karışımı bir tür diyebiliriz. Hafif bir Dan Brown tadı aldım doğrusu. Amerika'da patlayan ekonomik krizden nasibini almış karakterimiz, ümitsiz bir şekilde iş ararken Bay Penumbra'nın 24 Saat Açık Kitapçısında işe başlar. Kitapçının atmosferi de ismi kadar ilginçtir. Oldukça yüksek raflar ve çok eski kitaplar vardır, Clay Jannon'ın ise bu eski kitapları incelemesi yasaktır. Görevi yalnızca kitapçının üyelerine kitapları teslim etmektir. İlk başta yüksek raflara tırmanmak, sabaha kadar bazen tek müşteri gelmeyen kitapçıda beklemek zor gelse de zamanla alışır. Serüven ise bundan sonra başlamaktadır... Clay Jannon 24 Saat Açık Kitapçının bu sırrını çözebilecek midir?


Beklediğimden de ilginç bir kitaptı açıkçası. Ben okumaktan çok keyif aldım. Eğer siz de böyle ilginç türde kitapları okumaktan hoşlanıyorsanız kaçırmayın derim :)

Trend Yayınevi'ne ise bu güzel çeviri için ayrıca teşekkürlerimi iletirim!

Sevgiler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder