10 Nisan 2014 Perşembe

Okuduklarım #14: Sevgili Arsız Ölüm - Latife Tekin

Merhaba!

Uzun bir aradan sonra tekrardan bir kitap bitirebildim. Aslında bloga yazmaya vaktim olmadı ancak bu yılın 13. kitabı da Kemal Tahir'den Kurt Kanunu idi. Vaktim olduğu bir zaman onu da ekleyeceğim inşallah. Vikitap.com sistemi çöküntüye uğrayınca, kitaplarımı kaydetme konusunda tek sığınağım burası oldu.


Sevgili Arsız Öülm, Latife Tekin
Metis Yayınları, 218 sayfa

Uzun zaman önce nadirkitap.com'dan ilk yaptığım sahaf alışverişinde almıştım bu kitabı. Okunmak için bayağı uzun bir zaman bekledi. Ve okurken de bayağı bir vaktimi aldı. Kitabın anlatım tarzı sahiden de Yüzyıllık Yalnızlık'a benziyor. Bir sayfada daldan dala bir kaç konuya atlayabiliyorsunuz.

Alacüvek'li Huvat, eşi Atiye, çocukları Halit, Seyit, Mahmut, Nuğber ve Dirmit'in öyküsü var bu kitapta. Alacüvek'ten İstanbul'a göçüyorlar. Yine o karışık anlatımla, metropolde yaşadıkları çalkantılar anlatılıyor. Durağan değilsiniz asla.

Ben en çok Dirmit ve Atiye'yi sevdim bu kitapta. Belli bir konu olsa hafif ipucu vereceğim ama bir paragrafta bile konu değişime uğruyor. Yöresel ağızlar var, çok keyifli bir okuma sunuyor size.

Değişik bir okuma deneyimi istiyorsanız tavsiye ederim.

Herkese sevgiler!

6 yorum:

  1. laitfe teki nedense okuyamadığım yazarlardan . Bu kitabı ilk çıktığında büyük bir hevesle almış ama hiç tarzım olmamasına rağmen yarıda bırakmıştım. Bu arada kitap blogları ne kadar çoğaldı, çok mutluluk verici.paylaşımlarımızı arttıralım daha da canlandıralım.

    YanıtlaSil
  2. Latife Tekin ilk fırsatta tekrar okuyacağım bir yazar.

    YanıtlaSil
  3. Yüzyıllık Yalnızlığı çok zor okumuştum...demek ki bu da bende aynı etkiyi yaratacak :(
    Bakalım Kurt Kanunu nasılmış, biran önce yorumunu brkliyoruz o zaman :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Yüzyıllık Yalnızlık gibiyse harbiden okuması zor olucak en azından benim için :/ çeviriden kaynaklandığını düşünmüştüm ama değilmiş :) benimle aynı görüşte olanlar var en azından :) Latife Tekin en azıdan Türkçe Orjinli Çeviri değil okunmaya değerdir o zaman :) Teşekkür ederim hocam Yorum için :)

    YanıtlaSil