30 Mayıs 2014 Cuma

Okuduklarım #19: Yalnız Seni Arıyorum - Orhan Veli

Merhaba!

Biliyorum son zamanlarda blogumu ve sizleri çok yalnız bıraktım. Gerçekten ama gerçekten affınıza sığınıyorum. Bazen hayat insanı elinde olmayan sebeplerden ötürü uzaklaştırabiliyor herşeyden. Kitaplardan bile... Son zamanlarda öyle az okudum ki, kendime inanamıyorum. Haliyle bloga yazı girmekten uzağım, hatta not defterime bile yazmıyorum. Mevsim değişiklikleri beni her zaman olumsuz etkilemiştir maalesef. Sanırım onun da etkisi sahiden büyük oluyor üzerimde :(


Yalnız Seni Arıyorum, -Nahit Hanım'a Mektuplar-, Orhan Veli
Yapı Kredi Yayınları, 160 sayfa

İnternetten takip ettiğim kadarıyla, gerek Twitter arkadaşlarım gerekse Instagram arkadaşlarım arasında bu kitabı en son okuyanlardan biri benim sanırım. Geç oldu ama temiz oldu diye düşünüyorum.

Kitapta, Orhan Veli'nin Ankara'daki sevgilisi Nahit Hanım'a yazdığı mektupları okuyoruz. Orhan Veli, yer yer karamsar, bazen neşeli, gnelde beş parasız geçirdiği günlerini anlatıyor Nahit Hanım'a. Onun mektuplarında genellikle Orhan Veli'ye sitem var sanırım, çünkü Şair, sürekli kendini sevgilisine açıklamak zorunda hissediyor. Biraz kaprisli bir hanımefendi imiş sanırım :) 

Eğer siz de benim gibi Orhan Veli'nin aşkına şahit olmak isterseniz, okumanızı tavsiye ederim.

Peki, sizin bana bu aralar okumam için önerebileceğiniz bir kitap var mı?

Herkese sevgiler!

4 yorum:

  1. Ben en son Kurt Vonnegut'un Hokus Pokus isimli kitabını okudum. İlginç, güzel bir kitaptı önerebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Yekta Kopan' ın "Bir De Baktım Yoksun" adlı öykü kitabını tavsiye ederim. Ben çok severek okudum. İki tane ödülü var, biri Yunus Nadi Öykü Ödülü, diğerini hatırlayamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yekta Kopan'dan sadece "Aile Çay Bahçesi"ni okumuştum. Bu kitapla ilerletirim artık, hemen dr'ye ışınlanıyorum. Sevgiler :)

      Sil