5 Haziran 2014 Perşembe

Okuduklarım #20: Bahtiyar Ol Nazım - Vera Tulyakova Hikmet

Merhaba!

Son zamanlarda lezzetli kitaplar okuduğumu düşünüyorum, şöyle ruhumu doyuran ve ona iyi gelen cinsten. Ve iyi kitaplar okudukça da okuma hızımın yerine geldiğini hissediyorum. İyi kitaplar derken, o anda bana hitap eden kitabı kastediyorum. Ve son okuduğum kitap tam da böyle bir kitaptı işte. 


Bahtiyar Ol Nazım, Vera Tulyakova Hikmet
Yapı Kredi Yayınları, 460 sayfa

En son Yapı Kredi Yayınları'ndan yine bir hatırat okumuştum. Orhan Veli'nin Nahit Hanım'a yazdığı mektuplardı, bir önceki yazım ona dair, okumanızı tavsiye ederim. Yapı Kredi, her zaman üzerine basa basa durmuşumdur, özellikle anı yayınlama işini harika yapıyor. Gerçi ben, her haliyle seviyorum YKY'yi :)

Kitap, Nazım'ın son aşkı, son eşi Vera'nın ona dair anılarından oluşuyor. Vera, Nazım ile tanıştığı ilk günden başlamış onu anlatmaya. Nasıl tanıştıklarını, Nazım'ın ona aşkını ilk itiraf edişini, ona kur yapmak için neler neler göze aldığını... Eşinden boşanıp, Nazım ile bir süreliğine kaçışlarını.. Nazım'ın sanat dünyasından dostları ile anılarını.. Evliliklerini, gezilerini... Vera'ya yazdığı şiirleri.. 1960'lar dönemi Sovyet Rusyası'nı ve o günlerdeki politik ortamı.. Nazım'ın ölüm anına kadar her şeyi anlatmış. Oldukça ölçülü bir şekilde tabii ki.. Hele ki, Nazım'ın ölümünü anlattığı an serviste okuyordum. Çekinmesem ağlardım.. Ayrıca kitabı okuyuş zamanlamamın, şairin ölüm yıldönümüne rastlayışı etkiyi ikiye katladı!

Ben en çok ama en çok aşklarına hayran kaldım. Vera'nın tüm anıları zihninde muhafaza etmesine de.. Tüm detayları zihnine kazımış adeta. Böyle bir bellek için çok kuvvetli bir sevgi gerek..

Kitapta Vera ile Nazım'ın fotoğraflarının yanısıra, Nazım'ın kendi el yazısı ile şiirlerine ve mektuplarına da rastlıyorsunuz. Hele ki şiirlerini kendi el yazısından okumak apayrı bir his.


Kesinlikle ama kesinlikle okumanızı tavsiye ederim!


Şu altını çizdiğim satırlara bakın. Ne kadar öngörülü imiş.. Vatandaşlıktan çıkarılan bir şairin, ölümünden kaç sene sonra vatandaşlığa geri alınışı... Hem de bu kadar severken vatanını...

Sevgiler!

9 yorum:

  1. Mutlaka okuyacağım :)
    YKY benim de en sevdiğim yayınevleri arasında.

    YanıtlaSil
  2. Aaa biliyorum o kitabı çok sevmiştim ben :)
    Sevgiler canım :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı satırları okumuş olmak insanı birbirine yakın hissettiriyor :)

      benden de sevgiler :))

      Sil
  3. ben de istiyorum yaa, çok istedim şu anda hatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekletmeden okunmalı diyorum, çok istemene değecek bir kitap kesinlikle :)

      Sil
  4. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Bende bloguma beklerim.
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Merhaba

    Faturaları ödemek için ve yeni projelerinizi 3% en ucuz bir faiz oranıyla finansman başlatmak için hızlı ve uygun kredi için geçerli. Bugün aracılığıyla bize ulaşın: credithome@blumail.org ile kredi miktarı gereken minimum kredi teklifimizi 1,000.00 kredi miktarı herhangi bir seçim için olduğu gibi. Sertifikalı, kayıtlı ve yasal borç veren benim. Bizden bir kredi almakla ilgilenen varsa bana bugün ulaşabilirsiniz.

    Not: tüm yanıtları iletildi: hızlı işlem için credithome@blumail.org.
    Teşekkür ederiz

    Sayın Elijah roland

    YanıtlaSil
  6. DOĞRUDAN HİZMET ONLINE FİRMA
    GENEL MÜDÜRLÜK --- Richmond Road, Worthing, Birleşik Krallık
    E-POSTA - [directserviceonlinefirm@gmail.com]
    -------------------------------------------------- -------------------------
      Biz $ 1.000 $ 90,000,000.at faiz aralığında kredi vermek
    % 2 faiz oranı.

    İlgilendiği müşteri bizim formu doldurunuz lütfen gerekir altında satışlar

    ADI --------------
    ÜLKE -----------
    ADRES --------------
    KREDİ MİKTARI GEREKLİ -------
    KREDİ AMACI ------------
    SCAN VE KİMLİK ATTACH CARD--
    OFİS / EV TELEFON NUMARASI -----------
    CİNSİYET ---------------------------

    Firmamız posta iletişim kutusu
    via- [directserviceonlinefirm@gmail.com]

    ROSE WILLIAMS
    E-POSTA - [directserviceonlinefirm@gmail.com]
    DOĞRUDAN HİZMET ONLINE FİRMA

    YanıtlaSil