16 Haziran 2014 Pazartesi

Okuduklarım #21: Yapma Çiçek Ustaları - Ayşe Kilimci

Merhaba!

"Batı cephesinde yeni bir şey yok" diye kısaca bir arz-ı hal edeyim. Ankara bu yıl iyice dengeyi bozdu, haziran mı yaşıyoruz nisan mı belli değil. Sürekli yağmur, sürekli dolu; zaten güneşe de hasret kaldık.. Yaz gelsin istiyorum, Ramazan-ı Şerif gelmeden şöyle gönlümce piknik filan yapmak istiyorum, çok mu şey istiyorum peki?


Yapma Çiçek Ustaları, Ayşe Kilimci
Bilgi Yayınevi, Mayıs 1976-İlk Basım, 249 sayfa

Daha evvelden Ayşe Kilimci adını hiç duymamıştım, bir gün NadirKitap.com'dan alışveriş yaparken bu kitabına rastgeldim. Sanırım artık basımı olmayan bir kitap, yazarın da ilk kitabı. Gördüğümde dayanamamış, sepete eklemiştim; iyi ki de eklemişim.

Kitap onsekiz öyküden oluşuyor. Genellikle kadınların gözünden anlatıyor olayları. Yazıldığı döneme ve yazarın bu öyküleri 18-22 yaş aralığında yazşına istinaden oldukça cesur ve oturaklı ifadeler kullanmış. Özellikle o dönemler için tabu sayılan cinsel duyguları kadın karakterlerin içseslerinde öyle yerinde betimlemiş ki, çok başarılı buldum. Yokluğu, yoksulluğu, itilmişliği, evde kalmışlığı harika cümlelerle aktarmış. Uzun zamandır okuduğum en doyurucu öykü kitabıydı kesinlikle!


Bu cümle hakkında ne düşündüğünüzü bana yorum olarak yazın. Ama mutlaka yazın tamam mı?


Ola ki sahaflarda denk gelirseniz muhakkak edinip okuyun, sıradan bir kitap değil, sıradan bir yazar hiç değil!

Sevgiler!

4 yorum:

  1. Cümleye katılmadım. Düşünmek hepimizin sırtındaki kambur, çok kaçamıyoruz. Zaten başkısına yükleyebileceğin gibi bir şey de değil. Düşünüyorsun illa ki bir şeyleri, içeriği değişiyor, dokusu değişiyor, ağırlığı değişiyor ama mevcudiyeti sabit.

    YanıtlaSil
  2. Aynı yazarın Gül Bekçisi isimli kitabı da çok güzeldir. Şimdi kendisi Ayvalık'ta yaşıyor ve bitkiler ve yemekler üzerine yazıyor. Severim kendisini...

    YanıtlaSil
  3. Ayşe Kilimci'yi çok severim, kitaplarını da :)

    YanıtlaSil
  4. yazılarınızı çok beyeniyorum ne güzel bir yetenek yazmak dedikleri... neyse sanırım ankarada yaşıyorsunuz. ben de eski bir ankaralıyım yazım ve okuma hayatınızın devamını diliyorum(şeyma sultan)

    YanıtlaSil