16 Aralık 2016 Cuma

Okuduklarım #54: Kırlangıç Dönümü, Sinan Sülün

Herkese merhaba!

Yavaş yavaş 2016 yılının sonuna doğru gelirken, herkes kitap dökümünü yapmaya başladı. Ben önceleri okuğum kitapları Vikitap'ta toparlıyordum. Fakat Vikitap güncelliğini benim için fazla koruyamamıştı, bırakmıştım. Goodreads'e ise her zaman biraz mesafeli durmuştum. Ama yılın sonlarına doğru hem Goodreads'e hızlı bir giriş yaptım, hem de özlediğim bloguma geri döndüm. Gelecek sene bu iki mecrada daha derli toplu bir arşiv ve yorumlama faaliyetini sürdürmek istiyorum inşallah.

Bu yıl ise Çağan'lı hayatın getirisi olabileceğini düşündüğüm okuyamama durumunun aksine 54. kitabımı bitirmiş bulunuyorum. Tüm dökümü bu yıl bitmeden bloga koyarım inşallah :)

Lafı fazla uzatmadan, Kırlangıç Dönümü'nü yorumlayayım.


Kırlangıç Dönümü, Sinan Sülün
İletişim Yayınları, İstanbul 2015
257 sayfa

Sinan Sülün'e çoook sevilen öykü kitabı olan Karahindiba ile başlamam gerekirdi biliyorum fakat ben ilk romanı Kırlangıç Dönümü ile tanıdım yazarı. Öykü türünde çıtayı oldukça yüksek tutan Sülün'ü, bu türde tanımış olsam belki daha sağlam bir yorum yapabilirdim.

Kırlangıç Dönümü, haksız yere on yıl hapiste tutulan Ali'nin hikayesi. Çocuk ruhu taşıyan bir yetişkin Ali, bizimle aynı dünyayı paylaşmıyor. Onun dünyası bambaşka. Çıkarın, riyanın, yalanın yer almadığı farklı bir alem. Ve Ali Verda'yı görüyor. Görür görmez ona aşık oluyor. Koşmaya başlıyor ipinden boşanmış atlar gibi.. Bir elmada iki diş izi olmak istiyor onunla..


Naif bir hikaye, şiir gibi bir dille yazılınca ortaya okuması haz veren bir roman çıkıyor. Evet, sevmesine severek okudum ama beni tatmin etmeyen yerler de oldu. Öyle çok övgü duydum ki yazar hakkında, mesela ben daha zengin bir dil bekliyordum. Ama roman kendisini okutsa da fazla zengin bir dile sahip olduğunu söyleyemeyeceğim. Anlatımını sevdiğim, aşka dair, hayata dair okumayı sevenlere önereceğim bir kitap. Bu kadar.

Ben bir de Karahindiba'yı okuyacağım. Bakalım orada yazar neler döktürmüş?

Herkese sevgiler!

4 yorum:

  1. Karahindiba çok başka bu kitabı çok basit bulmuştum. Sinan Sülün bana kalırsa hep öykü yazmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısa zamanda Karahindiba'yı okumayı istiyorummm

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. tavsiyeleri bu yüzden çok seviyorum :) ben de dikkate alırım çünkü :) çok teşekkürler

      Sil